01/06/2025 Boucle de Liége: KRB kwam, zag en overwon….

Op zondag 1 juni 2025 namen Arnout, Henk, Carlos en Koen Van Canneyt deel aan de Boucle de Liége, een uitdagende wedstrijd voor onze masters in het hart van Wallonië. Onze 4X zette een sterke prestatie neer en mocht zich met trots -zoals Arnout in onderstaand verslag omschrijft- het beste Vlaamse team van de dag noemen.

Arnout Van Den Haute zorgde voor een mooi verslagje van de wedstrijd:

Op zaterdag 1 juni namen Carlos, Henk, Koen VC en mezelf deel aan een de Boucle de Liége in Luik. Samen in 4X trotseerden we de wedstrijd over een afstand van 8 km. Onze boot startte als laatste, dus we moesten meteen aan een inhaalmanoeuvre beginnen. De eerste 2 km bleef het rustig naast ons, maar dan begonnen we andere boten in te halen. De 2km erna tot aan de helft konden we nog een beetje profiteren van de lichte stroming mee.

Halverwege kwam de volgende uitdaging: een haarspeldbocht om dan tegenstroom de boot terug op gang te trekken en het wedstrijdritme terug te vinden. Dankzij de duidelijke communicatie tussen Koen en Carlos hebben we deze vakkundig genomen en twee andere boten ingehaald.

De laatste helft was best pittig met behoorlijk wat tegenwind en tegenstroom.

Desondanks hebben we doorgezet en de laatste km nog goed ‘gas gegeven’ tot aan de finish. 

Helaas zijn we niet in de prijzen gevallen…..maar we kunnen wel zeggen dat we het beste team van Vlaanderen waren !

Achteraf nog genoten van een goeie snack en pintje en dan terug naar huis.

Of in Henk zijn woorden: “We kwamen, we zagen en overwonnen de Maas”.

Back to Top