Roeien op de Seine – Parijs 2025

Het tweede weekend van september stond in het teken van een bijzondere clubuitstap: roeien op de Seine, midden in hartje Parijs.

Vrijdagavond om 18u verzamelden we aan de loods om samen de boten op te laden. De sfeer zat meteen goed: het vooruitzicht om in Parijs te roeien zorgde voor veel enthousiasme.

Op zaterdag 13/09/2025 reden we richting Frankrijk. We arriveerden rond de middag en begonnen meteen met het “assembleren” van onze boten op het terrein. Daarna volgde een gezellige ‘pot luck picknick’, waarbij iedereen lekkers had meegebracht. Na de ‘check-in’ in het hotel trok een deel van onze groep naar het centrum van Parijs, terwijl anderen een uitstap naar Versailles maakten. ’s Avonds kwamen we opnieuw samen voor een gezamenlijk diner in de buurt van het hotel.

Zondagochtend ging de wekker onverbiddelijk vroeg. Om 5u vertrok de groep naar de roeiplaats, waarbij we omstreeks 06.15u ’te water’ gingen, klaar voor een tocht van 28km op de Seine. Het werd een prachtige ervaring: onder de historische bruggen door, langs statige gebouwen en met uitzich op de Eiffeltoren. Een intense, maar onvergetelijke tocht waarin samenwerking en doorzetting centraal stonden.

Rond de middag bereikten we de finish, waarna de boten weer werden geladen en we samen nog een maaltijd ter plaatse deelden. In de namiddag vertrokken we terug huiswaarts. ’s Avonds stonden de boten alweer netjes in onze loods, een knap staaltje teamwork !!

De dagen nadien bleef het nagenieten: berichtjes, foto’s en herinneringen gingen vlotjes heen en weer. Voor iedereen was dit een sportieve en warme ervaring om te koesteren.

Graag een dankwoord aan Peter, Frank en Joris voor de organisatie en het mogelijk maken van deze bijzonder mooie tocht !!

Met dank aan Charlotte Dejaeghere voor de verslaggeving !!

Back to Top